Tips om in slaap te komen (ook voor kids)

Veel mensen in Europa slapen niet goed of geven zelfs aan dat ze slecht slapen. Van de Nederlanders zijn er onderzoeken dat ongeveer 20% van de volwassenen geen goede nachtrust hebben. Een groot aantal. Bij kinderen is het aantal nog niet bekend, maar als zij de eigenschappen van de ouders overnemen dan ziet ook hun toekomst er niet rooskleurig uit. slaap is nu eenmaal iets wat erg belangrijk is voor de mens. Regelmatig genoeg slapen zorgt er significant voor dat iemand langer leeft en zich vitaler voelt. Daarom gaan we in dit artikel verder met het geven van tips over hoe je goed kunt slapen.

Voordelen van een verzwaringsdeken

Een verzwaringsdeken stijgt enorm in populariteit. Ook ‘verzwaringsdeken kind‘ wordt erg veel gezocht in de winkels. Niet gek want dit product zorgt ervoor dat je voor het slapen gaan en ook tijdens de nacht minder stress ervaart. Dit resulteert in een diepere slaap en ook val je sneller in slaap. Dit zorgt er simpelweg voor dat je beter uitgerust wakker wordt.

Doe de juiste dingen overdag wel en sommige dingen niet

Niet alleen een product helpt je beter te slapen. Ook overdag kun je je al voorbereiden op een goede nacht. Ten eerste wil ik het hebben over sport. Minimaal een half uur per dag sporten zorgt voor een veel betere komende nacht. Indirect ook niet heel gek want mensen die fitter en vitaler zijn slapen beter. Aldus diverse onderzoeken.

In het laatste uur voor je naar bed gaat kun je ook nog sommige rituelen aanleren om je hoofd leeg te maken. Een leeg hoofd zorgt er namelijk voor dat je niet gaat piekeren in bed. Iets waar veel mensen last van hebben. Met als gevolg dat ze niet in slaap vallen. Zo is het slim om in het laatste uur niet naar een scherm te kijken. Of dit nu de TV of je telefoon is maakt niet uit. Dit blauwe licht helpt zeker niet bij het in slaap komen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *