Waarom spelletjes kunnen helpen bij het leren van een vreemde taal

Waarom spelletjes kunnen helpen bij het leren van een vreemde taal

Het leren van een vreemde taal is voor velen een opgave die enorm veel attentie en oefening vereist. De concentratie en doorzettingsvermogen die benodigd zijn bij het leren van een nieuwe taal kan er gemakkelijk voor zorgen dat je afhaakt, helemaal als de directe motivatie om het nut van het leren van een vreemde taal niet volledig aanwezig is. Daarbij is het vrij ingewikkeld om jezelf onder te dompelen in het leren van een nieuwe taal wanneer je niet in staat bent om constant in aanraking te komen met de taal die je graag wilt leren. Gelukkig zijn er hier wel degelijk oplossingen voor. In dit artikel geven we je twee belangrijke redenen waarom spelletjes een waardevolle bijdrage kunnen leveren aan het opschroeven van jouw taalvaardigheden in een vreemde taal.

Oefening baart kunst

Woorden met een Y bedenken in de Zweedse taal? Woordspelletjes zoals Wordfeud kunnen je helpen

aan het opbouwen van jouw woordenschat in de nieuwe taal die je probeert onder de knie te krijgen.

Het mooie van spelletjes is dat het je mogelijkheid geeft om constant te oefenen, zonder dat je je

daarbij gedwongen voelt! De fun-factor in spelletjes zorgen er namelijk voor dat je gemakkelijker bij

de les blijft.

Spelletjes spelen maken het leren van een nieuwe taal toegankelijker

Games kunnen helpen om taallessen een stuk toegankelijker voor je te maken. Dit is vooral gunstig voor studenten die de neiging hebben om bang te zijn om fouten te maken in het bijzijn van hun naasten. Doordat spelletjes kunnen helpen aan het opvoeren van de creativiteit en spontaniteit, kun  je je verlegenheid overwinnen. Het is daarbij ook gebleken dat docenten die games gebruiken in hun taallessen vaak merken dat studenten veel meer geïnteresseerd zijn in het leerproces tijdens het spelen dan gedurende de traditionele lesmethoden.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *